Рибалка

Рибалка в Україні ::.. Двигуни до човнів ::.. Спроба зробити «Вітереця» справжній двигун

Спроба зробити «Вітереця» справжній двигун


Спроба зробити «Вітереця» справжній двигун

Підвісний човновий мотор "Вітерець" відповідає смаку і бажанням широкого кола споживачів Своєю потужністю і надійністю він задовольнить різноманітних любителів відпочинку на воді ... (З рекламної брошури заводу-виробника)

Нажаль, більшість власників "вітерця" не задовольнили ні якість, ні потужність, ні надійність ... Ми пропонуємо Вашій увазі нашу спробу провести модернізацію цього двигуна.

"... У Вашому каталозі побачив дуже цікаву пропозицію по двигуну" Вітерець-12 ". Той, хто мучився з цими системами, знає який це батіг. Хотілося б детальніше дізнатися про конструкцію системи охолодження, подачі палива, запалювання двигунів зарубіжних виробників. "

Кіров Сергій Валентинович,

м. Екатеренбург

"... Дуже хочеться мати якісний мотор. Наші мотори занадто примхливі, часто ламаються, важкі для експлуатації."

Бандеров Ілля Олексійович,

с. Налімск, Республіка Саха

"... Восени, коли стає холодно, річка штормить, мій" Нептун "цього просто не витримує. Та й річковий пісок на Лені - ворог водяної помпи і мого човна. Скоро доведеться міняти разом з крилаткою."

Сосна Ігор Юрійович,

м. Якутськ, Республіка Саха

Ми часто чуємо суперечливі думки про вітчизняні двигуни, як від наших клієнтів, так і від тих, з ким ми зустрічаємося на риболовлі. А вже про численні критичні статті у всіма шанованому журналі "Катери і Яхти" і говорити не доводиться. І тому ми, озброївшись знаннями і досвідом тих, на кого можна розраовувати в даному питанні, зважилися на цей крок, а саме - спробувати довести наш "Вітерець" до потрібного рівня за допомогою сучасних розробок провідних моторобудівних компаній.

У магазині придбали "Вітерець-12", після чого в нашій майстерні - лабораторії встановили у випробувальний танк (бочку). Відразу ж переконалися в правоті власників цього двигуна, тому що він просто не завівся, вірніше - далеко не відразу. Тут же довелося усунути дрібні недопрацювання заводу - виробника, наприклад, паливна грушазакачувала просто в інший бік. На щастя, ми не перший рік цим займаємося, і через дві години всі наші зусилля увінчалися успіхом - двигун завівся.

Те, що ми побачили в перші десять годин його роботи, нас просто вразило. Цей двигун, незважаючи на всі налаштування, просто "пив" паливо, а карбюратор через 10-15 хвилин роботи мотора міг працювати ще й холодильником, т.к. на ньому виступав конденсат з памороззю. Заміри витрати палива ми здійснювали за допомогою мірної колби, причому на різних оборотах двигуна. Результати вимірів наведені в таблиці нижче.

Частота обертання,

об / хв Час роботи двигуна

на 1л бензину А-76, хв. Витрата палива

л / год

1590-1650 30 2,00

1900-2000 25 2,40

3000-3200 19 3,16

Обкатка двигуна здійснювалася з використанням фірмового масла TС-W3 в співвідношенні з бензином А-76 1: 25. Масло в редукторі ми відразу ж замінили на Gear Lube.

Відповідно до рекомендацій, викладених в інструкції ми спробували виставити оберти двигуна.

На нашому зразку були отримані мінімальні стабільні оберти 1100 об. / хв. (За паспортом 950 об. / хв.) Та максимальні 3700 об. / хв. (За паспортом 5000 об. / хв.). Холодний двигун в стандартній комплектації заводився з 5-6 спроби.

 

Ще однією проблемою, з якою ми зіткнулися стала витрата палива і нестабільна робота двигуна на мінімальних обертах. Нами було зроблено декілька спроб встановити на двигун імпортні карбюратори різних моделей. Найбільш ефективним виявився карбюратор DELLORTO, що встановлюється на двигун SELVA 9,9.

Цей карбюратор був нами встановлений на двигун практично без доопрацювань.

Налаштування карбюратора на "вітерці" дало непогані результати. Двигун став стабільно працювати на мінімальних обертах 780 об. / хв. і досягати максимальних обертів 5300 об. / хв. Наведена нижче таблиця показує, що двигун в середньому на 25% став менше споживати паливо, а завести його можна було вже з 3-4 спроби.

Частота обертання,

об / хв Час роботи двигуна

на 1л бензину А-76, хв. Витрата палива

л / год

1590-1650 40 1,50

1900-2000 32 1,88

3000-3200 26 2,31

 

На момент заміни карбюратора двигун відпрацював вже більше 100 годин. Було проведене контрольне розкриття головки блоку. Огляд показав відсутність нагару і яких-небудь пошкоджень головки блоку. Але, незважаючи на очевидні поліпшення в роботі, двигун все одно погано заводився, а також досить "жорстко" працював.

Модифікацію системи запалювання двигуна ми починали з установки імпортних свічок. Потрібно сказати, що ця заміна не дала жодних результатів. Дослідження електричної схеми запалювання, що знаходиться під маховиком виявило її працездатність. Складніше виявилося з високовольтними котушками запалювання, їх довелося просто замінити. Найбільш відповідними виявилися котушки від "Марінер-15" з двигуном 262 см3. Були виготовлені невеликі куточки, на яких згодом закріплювалися самі котушки.

Це невелике доопрацюваннясистеми запалювання двигуна дало такі результати: двигун почав набагато краще заводитися. Тепер навіть при температурі 0 - +2 С двигун заводився з 1-2 спроби, став рівніше і "м'якше" працювати. Витрата палива скоротилася, але вже не набагато (див. таблицю).

Частота обертання,

об / хв Час роботи двигуна

на 1л бензину А-76, хв. Витрата палива

л / год

1590-1650 43 1,40

1900-2000 34 1,76

3000-3200 28 2,14

Повторне розкриття головки блоку виявило відсутність задирів і нагару. Мабуть необхідно знову висловити подяку компанії "Quicksiver" за їх масло TС-W3.

Таким чином, наш двигун відпрацював більше 300 годин. Витрату палива щодо первісної конструкції вдалося знизити на 28%, мотор став добре і стабільно заводитися, витримувати паспортні обороти і відповідно видавати ту потужність, яку він повинен видавати.

Зараз ходові випробування двигуна продовжує експерт клубу "Поплавок". Про результати ми розповімо по закінченні тестування двигуна.



 
Човни і все, що з ними пов'язано
Вам потрібен водомет? Водомети
Як вибрати двигун для човна


Комментарии к статье

Имя:
Ваш коментарий:

Введите код протекции
стрелка


Спроба зробити «Вітереця» справжній двигун Рейтинг: 4,88 Отзывов: 1